ТОЧНО ЕДНА ГОДИНА ПРЕДИ ГОДИНАТА НА ТИТЛАТА “ПЛОВДИВ 2019” НАВЛИЗА В НАЙ-ДИНАМИЧНИЯ И ВАЖЕН ЕТАП В РЕАЛИЗАЦИЯТА НА ПРОЕКТА, С НОВО ЛИЦЕ.
Новата визуална идентичност е специално послание към партньорите и публиката в момента на трескава подготовка за нова положителна енергия в съвместната ни работа, ясен знак, който да ни отличи и характеризира.
Във вълнуващия период на кандидатстването и в първите години на подготовката всички прегърнаха мотото “Заедно” като символ на каузата “Пловдив – Европейска столица на културата”. Сега е моментът, в който програмата на този най-значим културен проект да получи своя визуален знак.
Както и програмата, така и новото лого побират в себе си всичко, което обичаме в Пловдив, и с което се гордееем – от хълмовете, хилядолетните сводове и арки, Античния театър, Римския стадион, реката, през къщите, храмовете, калдъръма, керемидите, българската кирилица и най-вече богатата ни многопластова история. И всичко това заедно в един символ. Това е и най-голямата провокация и трудност – да бъдем наистина #заедно Културна столица на Европа!
Беше много трудно да се намери знак, в който да се събере всичко това и да е максимално изчистен и конкретен, за да отговори на сериозната мисия и цели на проекта. Радваме се, че дизайнерите от студио “Пункт” приеха предизвикателството и реагираха като типични пловдивчани – с любов и ентусиазъм. Резултатът е конкретен знак – графичен растер със седем линии в дъга. Въпреки своята категоричност той предизвиква най-разнообразни асоциации у всеки, но винаги свързани с гледките, впечатленията и емоциите от Пловдив. Той може да бъде арка, дъга, свод или мост, театрални седалки или буквата П, с която започва името на града на български… Но за нас е преди всичко портал и брод към следващото ниво.
“Пловдив 2019 – Европейска столица на културата” се изписва на български отдолу със специално избран шрифт, създаден през 2017 г. от една от най-изтъкнаните ни шрифтови компании – Фонтфабрик. Шрифтът дава голямо предимство за изписване на името на модерна българска кирилица и на всички европейски езици.
За първи път новото ни лого се представя в дигиталното и в градското пространство от 11 декември 2017 с подгравяща кампания от три забележителни видеа на студио “Кламер” и ясните послания, че Пловдив – Европейска столица на културата #Наближава, а в забързаното ни темпо ние продължаваме да #Създаваме заедно. Ритъмът, творческото писане и рисуване, движението – реално и виртуално, светлината и танцът са сърцето на програмата ни и посланиците, които представят нейната нова идентичност за първи път.
Вижте концепцията за новата визуална идентичност ТУК
Източник: Фондация Пловдив 2019
Коментари от Facebook